1) Interpersonální role :
Manager jako „ představitel “ stojí v čele jednotky a reprezentuje ji navenek.Vedoucí odpovídá za organizování práce jiných.Jako „ zprostředkovatel “ umožňuje navazovat neformální kontakty mimo vertikálu přímého řízení.
2) Informační role :
Manager jako „ monitor “ sleduje činnost svěřeného úseku, analyzuje získané informace.Jako „ rozšiřovatel “ účelově přenáší užitečné informace.Jako „ mluvčí “ formuluje myšlenky uvnitř i vně podniku.
3) Rozhodovací role :
Manager jako „ podnikatel “ iniciuje změny v podniku.Jako „ koordinátor “ uvádí do souladu různé vzájemně podmíněné činnosti.Jako „ lokátor zdrojů “ rozděluje zdroje na pořízené útvary.Jako „ vyjednávač “ podněcuje kompromisní řešení sporných problémů všude tam, kde je to užitečné.
- Profil Managera :
Tradiční a moderní pojetí práce managera je shrnuto v následujícím přehledu. :
Profil managera
Hledisko Tradiční Moderní
Odpovědnost za : Činnosti Výsledky
Limitován čím : Postupy Zdroji
Orientace na : Normy Cíle
Soustředění na : Administrativu Řízení
Moc založená na : Autoritě Odpovědnosti
Invence založená na : Realizaci Vývoj
Vzdělání a zkušenosti : Technické Podnikatelské
Žádné komentáře:
Okomentovat