Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Skupiny reklamačních cílů :

1) Cíle s funkcí informativní

2) Cíle s funkcí přesvědčovací

3) Cíle s funkcí připomínací


- Tvorba rozpočtu :

- Dvě základní strategie :

1) Firma přidělí na reklamu určitou částku, kterou pak rozdělí na jednotlivé reklamní projekty dle vybrání kritérií.

2) Firma sestaví rozpočet zdola : Potřeba finančních prostředků na reklamní projekty se stanoví na základě kalkulace.

A) Účelová metoda : Management stanoví přesné cíle reklamy a určí reklamní projekty, kterými se cíle splní.Na každý projekt vykalkuluje náklady.Souhrn všech nákladu = Rozpočet na reklamu.


B) Procento z prodeje : Celkový prodej / ( děleno ) rozpočet na reklamu v minulém období


C) Metoda parity z konkurencí : Vychází z posouzení přiměřeností rozpočtu ke konkurenci k tržnímu podílu, který na trhu má nebo chce mít.


Na náklady na reklamní projekty má výrazný vliv fáze životního cyklu výrobku.

Žádné komentáře:

Okomentovat