Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Chování kupujících :

- Úkol marketingu : Zjistit potřeby a přání jednotlivých osob a pokusit se je ovlivnit.


- Rozdělení kupujících :

1) Individuální kupující : Rozhoduje o nákupu sám , uspokojuje svoji potřebu.

2) Domácnost : Skupina spotřebitelů

3) Organizace : Podniky a vládní organizace, rozpočtové i příspěvkové organizace.


- Fáze procesu rozhodování :

1) Poznání problému

2) Zjištění informací

3) Hodnocení variant řešení

4) Rozhodnutí o nákupu

5) Vyhodnocení nákupu


- Typy nákupního chování :

1) Automatické chování : Pravidelně nakupované výrobky ( nízká cena, známá značka ... )

2) Řešení omezeného problému : Zákazník má sortiment firmy, ale nezná jednotlivé druhy výrobků, rozsah značek, podmínkové koupě ...

3) Řešení extenzívního problému : Koupě neznámého druhu zboží s vysokou cenou.

Žádné komentáře:

Okomentovat