Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4) Konkursní cena :

Cena je stanovena na základě konkursního řízení.Dodavatelé nabízejí výrobky či služby a odběratel si vybere nevhodnějšího dodavatele.


- Metoda podle metody vnímané zákazníkem :

Při stanovení ceny se vychází z hodnoty, kterou výrobek má pro kupujícího

Cena : Není nikdy dlouhodobě stabilní, vychází z nabídky, poptávky, konkurence, trhu, inflace ....


- Zjednodušená struktura ceny :

Přímé náklady

+ Režijní náklady

Úplné vlastní náklady

+ Zisk ( zisková přirážka )

Prodejní cena bez DPH

+ DPH

+ Spotřební daň

Prodejní cena s DPH

+ Obchodní rozpětí ( srážky )

Spotřební ( konečná ) cena


- Strategie stanovení ceny :

1) Strategie skimming :

- Vysoká počáteční cena

- Ojedinělost výrobku, image výrobku na trhu

- Pokud se naskytne konkurence, sníží se cena

- Předpokládá, že dostat se na trh a konkurovat není snadné

Žádné komentáře:

Okomentovat