Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Metody stanovení ceny :

1) Nákladově orientovaná metoda :Sestaví se cenová kalkulace.Pokud se podaří snížit náklady na 1 kus, může snížit prodejní cenu ( konkurenční výhoda ), nebo při zachování ceny se zvýší zisk.

2) Nevýhody : Neodráží skutečnou situaci na trhu.Může se vyskytnout neprodejnost.Je těžké odhadnout, jaké množství výrobků by se mělo vyrobit.


- Metoda orientovaná na konkurenci :

1) Podnik stanoví cenu : A) Vyšší nebo nižší než konkurence

B) Stejnou jako konkurence ( časté )

2) Výhody : Jednoduchost

3) Nevýhody : Tvorba ceny nepřihlíží na skutečné náklady, nemusí vždy přinést zisk.


- Smluvní cena :

1) Kupující a prodávající se dohodnou o výši ceny ( př. aukce )

2) Pružný způsob stanovení ceny

3) Cena je zaměřená na maximální zisk


- Vymezení ceny :

1) Cenová tvorba : Tvorba ceny závisí na nákladech, cena musí být vyšší než náklady, závisí i na schopnosti zákazníků a na konkurenčních cenách.

2) Cenová politika : Stanovení cen, určení metod tvorby, stanovení pravidel pro cenové změny.

3) Cenová kalkulace

Žádné komentáře:

Okomentovat