d) Megatrendy změn vnějšího prostředí
• společnost se více zaměřuje na informace
• snižuje se počet pracovníků ve výrobě (robotizace) -> v budoucnu bude pracovat pouze 10% lidí ve výrobě, 60 a více procent bude nějakým způsobem pracovat s informacemi, zbytek ve službách
• státy postupují os soběstačnosti (a izolace) k celosvětové vzájemné závislosti
• kladen větší důraz na rozvojové strategie firmy
• firmy se mění z centralizovaných na decentralizované (manažeři na nižším stupni budou mít čím dál větší pravomoci).
• v konkurenčním prostředí musí firma spoléhat sama na sebe
• stále více se stěhují zaměstnanci (mobilita pracovních sil)
e) Situační analýza vnějšího prostředí
• cílem je zjistit:
• jaké faktory ve vnějším prostředí se mění
• jakým způsobem se mění
• jakým způsobem může změna působit na naši organizaci (příležitosti, hrozby)
• analýzu vnějšího prostředí děláme pro současný stav a nejbližší budoucnost
Žádné komentáře:
Okomentovat