Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

69. Vysvětlete sekvenční manažerské funkce, jejich vzájemný vztah, jejich význam.

Sekvenční manažerské funkce zahrnují: plánování, organizování, výběr a rozmístění spolupracovníků, vedení spolupracovníků, kontrolování. Sekvenční manažerské funkce mají v uvedeném pořadí cyklický průběh u každého řídícího případu.
Plánování zahrnuje výběr úkolů, cílů, činností potřebných pro jejich dosažení. To vyžaduje rozhodovat o výběru z alternativních možných budoucích způsobů vykonávání činností. Před vlastním rozhodnutím je třeba provést plánovací studie, analýzy, návrhy.
Organizování zahrnuje zřízení účelné struktury rolí pro pracovníky daného podniku.
Výběr a rozmístění spolupracovníků zahrnuje zaplňování a udržování zaplněných pozic spolupracovníků v podniku. To se provádí pomocí identifikace požadavků na spolupracovníky, pomocí seznamu disponibilních pracovníků, náborem, výběrem, umisťováním, propagací, hodnocením, školením atd., tak, aby uložené úkoly byly plněny účinně a efektivně.
Vedení spolupracovníků je ovlivňování lidí tak, aby byli prospěšní podniku a napomáhali dosahování cílů.
Kontrolování zahrnuje měření a korekci provedení jak individuálních, tak celkových činností podniku, s cílem dosáhnout jistoty, že budou v souladu s plánem.

Žádné komentáře:

Okomentovat