Při stanovení cílů je třeba respektovat: účelnost projednávání cílů s lidmi (spolupracovníky), kteří je mají realizovat, další stanovení priorit, popř. uspořádání cílů pro postup jejich realizace, zajištění zpětné vazby při plnění cílů, propojení soustavy cílů s odměňováním, motivací a participací jejich realizátorů, nebezpečí zaměňovat cíle za prostředky jejich dosažení.
Vize (poslání) firmy je obecným vyjádřením hlavních směrů činnosti podniku. Někdy se ztotožňuje s „jasnou, sjednocující filozofií“, která může být vyjádřena třeba jen v jedné větě, ale vždy se stává široce propagovanou charakteristikou hlavního úsilí firmy. Platí to jak směrem k vlastním zaměstnancům tak pro externí partnery a potenciální zákazníky firmy.
Např. poslání firmy IBM: „IBM znamená službu“, firmy McDonald: „Kvalita, služba, čistota a hodnota dodávaného zboží“, firmy Polaroid: „Polaroid = inovace“. Význam - ztotožnění zákazníka, zaměstnanců firmy i vedení firmy v jednotném vidění firmy.
Strategické cíle: maximalizace zisku z akce, maximalizace zisku z prodeje, minimalizace ztrát, dosažení určité úrovně zisku, maximalizace vlastního kapitálu, cíle výrobní, cíle inovační.
Žádné komentáře:
Okomentovat