Kvalitativní stránka inovačního procesu se týká hloubky komplexních inovací.
67. Vysvětlete, jak se zkoumá kvantitativní stránka inovačního procesu.
Kvantitativní stránka inovačního procesu se zkoumá pomocí životního cyklu výrobku. Podnik v průběhu života výrobku několikrát mění marketingovou strategii určitého výrobku. Důvodem není jen vliv změn ekonomických podmínek a změn chování konkurence, ale i vliv postupných změn zájmů a požadavků zákazníků. Proto musí podnik vytvářet úspěšné strategie pro všechny etapy životního cyklu výrobku s cílem prodloužit životní cyklus výrobku a ziskovost výrobku.
Používané konstrukce životního cyklu výrobku, se mohou vzájemně lišit podle techniky jejich sestavení, podle použitých jednotek, podle fází reprodukčního procesu, podle stupně agregace. Účelné je současné sestavení několika grafů životního cyklu výrobku.
68. Charakterizujte pojem „management“.
Management je ucelený soubor ověřených přístupů, názorů, zkušeností, doporučení a metod, které manažeři užívají k vládnutí manažerských funkcí, jež jsou nezbytné k dosažení podnikatelských cílů firmy.
Management je proces plánování, organizování, personálního zajištění, vedení spolupracovníků, kontrolování, analyzování řešených problémů, rozhodování, komunikace při realizaci s důrazem na koordinaci, ke stanovení a dosažení podnikatelských cílů firmy.
Je to proces tvorby a udržování prostředí, ve kterém jednotlivci pracují společně ve skupinách a účinně dosahují vybraných cílů.
Žádné komentáře:
Okomentovat