2.2.1. Role manažera podle Mintzberga
- dílčí činnosti, které manažer vykonává při své činnosti:
a) role informační – získává informace z vnějšího prostředí (o konkurenci, poptávce po výrobcích…) a předává je dál (oboustranně)
b)role interpersonální – pečovat o vztahy mezi lidmi, podřízenými, rozhoduje o odměnách, řeší spory
c) role rozhodovací – rozhoduje o volbě dodavatelů, trzích, produkci výrobků, alokaci zdrojů, investicích, rozhoduje v krizových situacích…
2.2.2.Role manažera – Empirická koncepce
- charakterizuje konkrétní činnosti, které by měl manažer vykonávat, zobecnění, rady:
- vytváření strategie podniku
- zajišťovat rozvoj organizace (stanovovat cíle…)
- vytváření pracovního prostředí (je-li náročné, manažer by měl jít příkladem)
2.3. Úkoly vedoucích pracovníků podle zákoníku práce
řídit, kontrolovat a pravidelně hodnotit výsledky práce podřízených
organizovat práci podřízeným
vytvářet pracovní podmínky – bezpečnost a hygiena práce
zabezpečit mzdové odměňování zaměstnanců dle platných mzdových zásad
vytvářet příležitosti ke zvyšování kvalifikace pracovníků
dodržování právních a jiných předpisů
zabezpečit ochranu majetku zaměstnavatele
Žádné komentáře:
Okomentovat