Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vnitřní prostředí

2. Vnitřní prostředí
- analyzovat prostředí uvnitř podniku (cíl)
- vše, co se v podniku děje
- zjišťování faktorů vnitřního prostředí:
1. Metoda klíčových faktorů
-lidské zdroje, počet, kvalifikace, specializace, struktura pohlaví, věku, vzdělanosti
- výrobky a služby – kvalita, technická úroveň…
- marketing a prodej – jaký trh, jací zákazníci, jak jsme o zákaznících informování, distribuční kanály, podpora prodeje
- organizační a řídící struktura – úroveň a kvalita vedení, styl a způsob řízení, kontrolní systémy
- finanční situace firmy – zdroje, míra zisku či ztráty, finanční analýza

2. Metoda zjišťování faktorů úspěchu
- prodej a marketing
- uspokojování potřeb zaměstnanců  spokojení zaměstnanci se totiž ztotožňují se zájmy a cíli firmy
- rizika a nebezpečí, které ohrožují firmu z jakýchkoliv oblastí (poptávka, lidské zdroje, finanční oblast…) – poznané nebezpečí je zažehnané nebezpečí, můžeme se připravit
- finanční situace

Účel situační analýzy vnitřního prostředí
- zhodnotit vnitřní prostředí a poté definovat silné a slabé stránky firmy vždy na základě srovnání s konkurencí

Tvorba SWOT analýzy
- zjištění hrozeb a příležitostí – doplnit do 1 a 2
- napsat silné a slabé stránky firmy do 3 a 4
- teprve poté se vyplňuje střed matice (5) – maximálně využít příležitostí a silných stránek podniku – napsat konkrétní opatření, co udělat.

Žádné komentáře:

Okomentovat