= podnik nakupující zboží ve velkém, a ve velkém prodávající maloobchodníkům, pohostinským zařízením a drobným výrobcům
Frekvence obchodu
Úprava výrobního sortimentu na obchodní
Kompletace sortimentu od výrobců na jednom místě
Skladování a rozvoz zboží odběratelům
Poskytování úvěru na zboží dobrým zákazníkům
Poskytování informací o trhu
Členění VO
Sortimentní
Specializovaný
Dodávkový (obslužný) – převažuje, udržují se zásoby ve skladě a zb. Se rozváží dle objednávky (vlastní autodoprava)
Agenturní – traťový velkoobchod (organizace dodávek od výrobců odběratelům, není fyzický pohyb zboží)
Samoobslužný VO (Cash and Carry) – vznik v USA v 60. letech, podíl okolo 5 –8% z celkového VO obratu, cca 10 – 13 tis. Druhů potravinářského sortimentu, cca 40 tis druhů nepotravinářského sortimentu (Makro)
Žádné komentáře:
Okomentovat