- Hard discount - vznik v USA – 30. léta, nestálý sortiment, vysoká obrátka zboží, samoobslužná forma prodeje přímo z palet, stohů, objekty strohé, stavebně jednoduché řešení, nejsou výkladní skříně, prodloužená prodejní doba. Počet sort. druhů: 700 – 1000. Lokalizace: na rovných pozemcích na okrajích měst, dobrá parkovací možnost. Nejvíce u potravinářského zboží: Norsko, Finsko, Dánsko, Německo
- Soft discount – forma se uplatňuje u velkokapacitních samoobslužných typů jednotek. Vyšší počet sortim. druhů než u hard discountu (1 – 1,5 tis)
Vývojové tendence MO sítě
o Primární síť – základem tradiční provozní typy (specializované prodejny a obchodní domy) bude ztrácet na významu
o Sekundární síť – samoobslužná forma prodeje (hypermarkety, supermarkety, odborné velkoprodejny) – dynamický růst
o Terciální síť bez provozních ploch, pomocí nových elektronických zařízení (teletextu, elektronický obchod) dynamický růst v závislosti na možnostech techniky
o Kvarterní síť podoba skladových a výstavních ploch (auto – moto, paliva, stavebniny) – budou se oddalovat ostatním typům prodejen
Žádné komentáře:
Okomentovat