- Transformace vnitřního obchodu vedla ke změnám v obchodních sítích, s nově vzniklými podn. Aktivitami došlo k jejich dynamickému rozšiřování
- Stacionární, ambulantní a sezónní sítě – růst ploch (rozmach tržišť)
- Modernizace sítí a zvyšování úrovně obsluhy
- Změna vzhledu prodejen a technologického vybavení
- Postupně dochází ke změnám v předmětu obchodování
- Objevuje se problém nevýhodných úvěrů
- Přecenění podnikatelských schopností
- Zahraniční řetězce a obch. Subjekty – zvýšení konkurence (vybavení jednotek, poskytování služeb či integrační prvky)
- Zavádění nových firem v obch. Podnikání
- Formy přímého prodeje
- Franšízové podnikání
FUNKCE OBCHODU A SOUČASNÉ TENDENCE
Odvětví (resort) obchodu ve vztahu ke spotřeb. Trhu a soukr. Spotřebě – ve dvojí roli:
- Aktivní zprostředkující článek mezi výrobou, vývozem, dovozem a maloobchodem
- Vzrůstá váha sektoru v EKO
OBCHOD – činnost, souhrn institucí (obch, firem)
- v užším slova smyslu – představován firmami specializovanými na VO,
MO činnost a zahraniční obchod
Žádné komentáře:
Okomentovat