· charakterizuje tzv. cílovou jakost – podkladem pro stanovení jsou analýzy uživatelských potřeb
· obecné požadavky na jakost výrobku
· jak je definována potřeba, kterou má výrobek uspokojit?
· Jaká je základní fce výrobku?
· Jaké další fce plní výrobek?
· Jakým způsobem výrobek plní své fce?
· Za jakých podmínek plní výrobek své fce?
1. VLIV VÝROBNÍHO PROCESU NA JAKOST
Podíl jednotlivých činností v podniku na vzniku ztrát na jakosti:
Marketingový výzkum 20% Expedice 3%
Vývoj 10% Doprava 2%
Příprava výroby 10% Prodej 3%
Výroba 2%
ð součet je 50%, neboť zákazníkem vnímaná výsledná jakost představuje pouze 50% naplnění jeho reálných i skrytých potřeb.
ð Požadujeme-li vysokou úroveň jakosti, musíme ji zajistit ve všech etapách vzniku výrobku!
Žádné komentáře:
Okomentovat