Žebříček v širokém slova smyslu (vč. Obchodu s tabákovým zb., drogerií a kosmetikou)
Většinou zastoupeni maloobchodníci či velkoobchodníci s širokým potravinářským sortimentem
„specializovaní“ potravináři – vždy firmy vlastnící alespoň nějakou MO prodejnu
o 2000 – 2001 1. Makro, 2. Ahold Czech rep.
Hodnocení vývoje
mezi top 10 obch. Firmami nepřibyla od roku 1999 žádná nová ani tuto skupinu žádná firma neopustila
rozdíly mezi nejsilnějšími a třemi na konci „padesátky! Se stále prohlubují
celkový obrat top 50 dosáhl téměř 215 mld. Kč
73% obratu top 50 připadá na první desítku
podíl top 10 na celkovém českém MO dosáhl 28%
Desítka největších
pokračuje expanze prvních firem
budování nových supermarketů, hypermarketů a diskontů (Ahold, Rewe, Kaufland, Tengelman, Tesco, Globus)
stagnace tržeb Delvity a pokles tržeb spol. Julius Meinl
Geko Tabak opět jed. zástupcem v TOP 10
Žádné komentáře:
Okomentovat