Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. FORMY STRATEGIÍ

Multinacionálnís strategie - rozšíření maloobchodních aktivit do cizích zemí při důsledném

přizpůsobování sortimentu spotřebním zvyklostem místních trhů



Globální strategie - uplatňování vlastní národní koncepce na zahraničních trzích

(McDonald´s, Coca-Cola)


Transnacionální strategie - jednotná strategie při respektování zásadních zvláštností

národních trhů a lokálních podmínek s využitím celosvětových zkušenosti

(Mark´s and Spencer)



1. GLOBALIZACE

- dříve ve smyslu globalizace - pojem internacionalizace

- dnes internacionalizace - mezinárodní obchod u zboží, které je vytvářeno výrobcem v rámci NH


Globalizace = proces zvyšující závislosti trhů a národních ekonomik vyvolaný vysokou dynamikou obchodu se zbožím, kapitálem, službami, technologiemi, know-how


Proces globalizace - hlubší a širší propojování jednotlivých částí světa


Globalizace provází lidstvo od počátku dějin, popsána v dílech Marxe, Engelse

Žádné komentáře:

Okomentovat