- jev provázející dějiny lidstva
- proces živelný (růst podílu spekulativního kapitálu, omezené mechanismy regulace trhu)
- nositelem pokroku i rizik spojených se sociální oblastí(egocentrická paradigmata managementu)
- bude po revoluci průmyslové, vědecko-technické následovat revoluce sociální a hodnotová?
Globalizace v obchodě
- historicky nejmladší tendence v obchodě
- jde o uplatňování vlastní obchodní strategie jako univerzální a nezávislé na ostatních trzích (Coca-cola)
- homogenní trh - spotřebitel se nerozlišuje z hlediska národních a místních rozdílů
- vznik jednotného evropského trhu Evropské unie
- jednotné know-how, společná marketingová komunikace, hromadný nákup
1. JEDNOTNÝ TRH EU
- velikost trhu: 4,5 mil. komerčních podniků (95 % má méně než 10 zam.)
3,4 mil. maloobchodních podniků, 1,1 velkoobchodních podniků
22 mil. zam.
Žádné komentáře:
Okomentovat