- informovat a vzdělávat pracovníky
- stanovit přesné cíle, odchylky ze splnění cílů
- nalézt podmínky pro zlepšení výkonů, výsledků
Principy řízení individuálního rozhovoru:
- definovat jasná pravidla a kritéria, úkoly pracovního místa a jejich zveřejnění
- rozhovor vede přímý nadřízený s hodnoceným
- připravit podklady pro hodnocení - staré úkoly, jejich plnění či neplnění, vysvětlení příčin
- sepsat závěry - podepsané oběma
- zobecnit postup pro celý kolektiv
- počítat s možností odvolání hodnoceného k vyšším nadřízeným
- vytvořit vazby mezi hodnocením mimořádných výsledků a mzdovým oceněním
- vést minimálně jednou za rok
- rozlišovat mezi rozhovory hodnotícími, zaměřenými na odměňování a běžnými
Význam hodnocení
- možnost povýšení
- zvýšení mzdy
- zlepšení vztahů s organizací
- zlepšení vztahů se zákazníky
TIM - časový management - lze sledovat využití času práce, vytvoření vazeb mezi úkoly, pracovními místy, termíny, postupy, kontrolou
Žádné komentáře:
Okomentovat