Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Měření výkonu:

1) Hmotným ukazatelem - fyzické vyjádření množství prodaných jednotek zboží

2) Hodnotovým ukazatelem - tržbou, množstvím realizovaných korun

3) Jednotkami času - pracnosti - spotřeba času nutná pro realizaci

Pracnost prodeje - čas k realizaci prodeje kusu zboží

pracnost tržeb - doba k realizaci jedné koruny obratu

4) Doplňujícími ukazateli - počet zákazníků, průměrná doba obsluhy, počet prodejů, průměrná hodnota prodeje


Vlivy působící na výkon


Objektivní: cena zboží

sortiment zboží

forma prodeje

pracovní podmínky (umístění prodejny, frekvence zákazníků, organizace práce, fyzikální podmínky)

obchodní zvyklosti (otevírací doba, omezení nákupu, dopravní zvyklosti)

struktura zaměstnanců (věk, zdravotní stav)


Subjektivní: kvalifikace zaměstnanců

forma hmotné zainteresovanosti

motivování pracovníků k výkonu

Žádné komentáře:

Okomentovat