1) Hmotným ukazatelem - fyzické vyjádření množství prodaných jednotek zboží
2) Hodnotovým ukazatelem - tržbou, množstvím realizovaných korun
3) Jednotkami času - pracnosti - spotřeba času nutná pro realizaci
Pracnost prodeje - čas k realizaci prodeje kusu zboží
pracnost tržeb - doba k realizaci jedné koruny obratu
4) Doplňujícími ukazateli - počet zákazníků, průměrná doba obsluhy, počet prodejů, průměrná hodnota prodeje
Vlivy působící na výkon
Objektivní: cena zboží
sortiment zboží
forma prodeje
pracovní podmínky (umístění prodejny, frekvence zákazníků, organizace práce, fyzikální podmínky)
obchodní zvyklosti (otevírací doba, omezení nákupu, dopravní zvyklosti)
struktura zaměstnanců (věk, zdravotní stav)
Subjektivní: kvalifikace zaměstnanců
forma hmotné zainteresovanosti
motivování pracovníků k výkonu
Žádné komentáře:
Okomentovat