- velká tržní síla subjektů (silný vliv na ceny výrobků pro spotřebitele)
- krach malých a středních firem ve velkých aglomeracích
Výhody:
- investice prostředků do výzkumu a vývoje (podpora technologického pokroku)
- investice do nových MO jednotek - zlepšení prodejní sítě (kvalitativně i kvantitativně)
- možnost úspor z rozsahu centrálního nákupu (výhodnější ceny dodavatelů, nižší ceny pros potřebitele)
1. DIVERZIFIKACE
= specializace firem na určitý sortiment a specifický:
způsob prodeje,
typ prodejní jednotky,
lokalizace výstavby (centra měst, příměstské oblasti
Př. čerpací stanice (Aral), supermarkety, hobbymarekty (Obi, Baumax), prodejny s nábytkem (Roller), prodejny módních oděvů (Mark´s and Spencer, Budina)
2. INTERNACIONALIZACE
= přerůstání národní působnosti firem a rozšíření jejich činnosti na území dalších států (zřizování vlastních provozních jednotek v zahraničí)
- začala v 60. letech
- vznik EU
Žádné komentáře:
Okomentovat