Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ZÁKLADY OBCHODU PŘEDNÁŠKA 13.

OCHRANA SPOTŘEBITELE

1. ÚVOD


- tržní prostředí si zatím hledá samoregulační mechanismy a spotřebiteli chybí čas i kupní síla, aby se vyhnul rizikům vlivu reklamy, nové obchody

- užitečné jsou dobré vztahy mezi výrobce, prodávajícími dodavateli služeb a spotřebiteli

- spotřebitel má být vzdělaný, informovaný, rovnoprávný subjekt

- mohou mu pomoci občanské spotřebitelské organizace


Práva spotřebitele:

- na uspokojení potřeb

- na bezpečnost výrobků

- na informace

- na výběr

- být vyslyšen

- na náhradu

- na spotřeb. východu

- na zdravé životní prostředí


Spotřebitelská práva vyhlásil J.F.Kennedy (1962) - chránit svá práva mají spotřebitelé sami

Žádné komentáře:

Okomentovat