TUTY, TIP, TERNO,
DISKONT, TEMPO
Nákupní centrály: COOP Centrum a COOP Morava
Družstevní obchodní řetězce: TUTY, TIP, TERNO, DISKONT, TEMPO
Maloobchodní obrat v roce 2000 – podařilo se udržet objem maloobchodního prodeje SD (zvýšení o necelé 1% proti roku 1999) a navýšit objem centrálního nákupu (zvýšení o 1,2%)
Velkoobchodní obrat v roce 2000 – tendence poklesu tzv. klasického velkoobchodu (snížení o 8% oproti roku 1999
Strategie a taktika SČMSD pro nadcházející období
Základní podnikatelský cíl systému spotřebního družstevnictví pro rok 2001: udržení současné výše maloobchodního obratu
Posílení konkurenceschopnosti systému spotřebního družstevnictví (zejména pokud jde o realizaci jednotné obchodní politiky)
Zvýšení efektivnosti podnikání SD ve vesnickém prostoru (včetně využití možností pro zapojení SD do vládních programů podpory podnikání na vesnici
Nadále racionalizovat obchodní procesy a obchodní síť (prosazovat integrační a koncentrační procesy, zvyšovat efektivnost řízení a produktivitu práce)
Trvale vyvíjet iniciativu v oblasti legislativně – právní (a to jak v rámci novel současných záklonů, tak i v přípravě družstevního zákona
STRATEGIE OBCHODNÍ POLITIKY V SYSTÉMU SPOTŘEBNÍHO DRUŽSTEVNICTVÍ ČR
Smyslem podnikání SD je optimální naplnění potřeb zákazníka, včetně tzv. strategie stálého zákazníka
Záměry v řetězcovém uspořádání maloobchodní sítě SD (rozšíření o další řetězec COOP Stavebniny, rozšiřování počtu zapojených prodejen)
Integrace centrálního nákupu a logistika zásobovacího řetězce (integrace jak nákupu zboží, tak i jeho příjmu a distribuce prostřednictvím sítě integrovaných velkoobchodních skladů)
Využití jednotné informační databáze a obchodní informatiky (projekt Centrum a podmínky pro zkvalitňování řízení obchodních procesů v systému)
Žádné komentáře:
Okomentovat