Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1. EDI (ELEKTRONIC DATA INTERCHARGE)

Technologický základ logistiky distribuce zb., elektronická výměna klíčových obchodních dokumentů (ceníky, objednávky, dopravní pokyny, faktury) z aplikace do aplikace mezi nezávislými partnery

Rozhodující úlohu má systémová identifikace zb. Pomocí EAN standardů (systém identifikace pomocí označení čárovými kódy). Jde o jednoznačnou identifikaci zboží (spotřebitelské balení, distribuční balení, palety,…)


Schéma spolupráce
Výrobci

MO

EDI


Distribuce


EDI
Technologický předpoklad rozvoje obchodních strategií, zavedení EDI patří k základním podmínkám
Zefektivnění distribuce zboží
Je významný technologický krok, který vede ke koncepční změně logistiky distribuce zb.
Zavedení EDI předpokládá analýzu vnitřních procesů ve firmě
V ČR v roce 1996 projekt EDI na půdě Českého sdružení pro značkové výrobky jako iniciativa firem působících v Čr. Realizace probíhá v několika etapách:

Cílem byla vzájemná elektronická výměna dokumentů
Systémovým integrátorem projektu byl vybrán podnik Editel CZ
Do projektu byly zapojeny společnosti COOP, Čokoládovny, Pražské pivovary, Radegast, Setuza, Vitana a Interkontakt Group.

Žádné komentáře:

Okomentovat