Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Důvody globalizačních aktivit podniků:

- nižší mzdové náklady, menší tlak ze strany odborů

- vyrovnanější kvalita

- lepší přístup k technologiím

- snazší přístup k lokálním trhům

- nižší výrobní náklady - společné využití kapacit

- snížení nákladů na logistiku

- nižší daně

- vyrovnanější odbyt - omezení sezónních výkyvů na domácím trhu

- kompatibilita výrobních zařízení

- výhodnější podmínky pro hotovostní obchody


Globalizace

- jev provázející dějiny lidstva

- proces živelný (růst podílu spekulativního kapitálu, omezené mechanismy regulace trhu)

- nositelem pokroku i rizik spojených se sociální oblastí(egocentrická paradigmata managementu)

- bude po revoluci průmyslové, vědecko-technické následovat revoluce sociální a hodnotová?


Globalizace v obchodě

- historicky nejmladší tendence v obchodě

- jde o uplatňování vlastní obchodní strategie jako univerzální a nezávislé na ostatních trzích (Coca-cola)

- homogenní trh - spotřebitel se nerozlišuje z hlediska národních a místních rozdílů

- vznik jednotného evropského trhu Evropské unie

- jednotné know-how, společná marketingová komunikace, hromadný nákup

Žádné komentáře:

Okomentovat