- nižší mzdové náklady, menší tlak ze strany odborů
- vyrovnanější kvalita
- lepší přístup k technologiím
- snazší přístup k lokálním trhům
- nižší výrobní náklady - společné využití kapacit
- snížení nákladů na logistiku
- nižší daně
- vyrovnanější odbyt - omezení sezónních výkyvů na domácím trhu
- kompatibilita výrobních zařízení
- výhodnější podmínky pro hotovostní obchody
Globalizace
- jev provázející dějiny lidstva
- proces živelný (růst podílu spekulativního kapitálu, omezené mechanismy regulace trhu)
- nositelem pokroku i rizik spojených se sociální oblastí(egocentrická paradigmata managementu)
- bude po revoluci průmyslové, vědecko-technické následovat revoluce sociální a hodnotová?
Globalizace v obchodě
- historicky nejmladší tendence v obchodě
- jde o uplatňování vlastní obchodní strategie jako univerzální a nezávislé na ostatních trzích (Coca-cola)
- homogenní trh - spotřebitel se nerozlišuje z hlediska národních a místních rozdílů
- vznik jednotného evropského trhu Evropské unie
- jednotné know-how, společná marketingová komunikace, hromadný nákup
Žádné komentáře:
Okomentovat