Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Stupně rozvoje mezinárodní aktivity firem:

- 1. stupeň

jako následek potíží na původním vnitřním trhu

mezinárodní expanze se uskutečňuje hlavně do sousedních států

koncem 80. let působí 2/3 nejznámějších firem ve 2-3 státech

- 2. stupeň

opatrnost navazování obchodních kontaktů, požadavek blízkosti geografické nebo kulturní (př. GB - USA jazyk, kultura)

- 3. stupeň

důraz na tržní možnosti v jednotlivých zemích více než na kulturní a spotřební velikost jednotlivých trhů


1. FORMY STRATEGIÍ


Multinacionálnís strategie - rozšíření maloobchodních aktivit do cizích zemí při důsledném

přizpůsobování sortimentu spotřebním zvyklostem místních trhů



Globální strategie - uplatňování vlastní národní koncepce na zahraničních trzích

(McDonald´s, Coca-Cola)


Transnacionální strategie - jednotná strategie při respektování zásadních zvláštností

národních trhů a lokálních podmínek s využitím celosvětových zkušenosti

(Mark´s and Spencer)

Žádné komentáře:

Okomentovat