Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Osobní důvěryhodnost klienta

- jde o komplexní kladné hodnocení klienta

Znaky důvěryhodnosti
- Stabilita finanční hodnoceni (rentabilita, stále výkony snižující se náklady).
- Plnění všech závazků a smluv (splácen, úvěrů, úroků, směnek, vyřízení plnění objednávek).
- Včasnost a úplnost předložených výkazů.
- Stálost při volbě banky nebo pobočky.
- Dostatek prostředků na běžném účtu.

Hospodářská situace žadatele
- Nejdůležitější zkouška klienta, která má ukázat, proč klient žádá o úvěr
- Zda mu muže být poskytnut úvěr, v jaké výši a jak dlouho.
- Zkoumání vychází tzv: Finanční analýzy (ABC, analýza scoring a raiting)

Obchodní postavení klienta
- Zkoumá se postavení klienta, jako obchodníka i jako výrobce, hodnotí se jeho postavení v oboru.
- Analýza ryzku rentabilita tržeb čistý zisk
čisté tržby
rentabilita majetku čistý zisk
celkový majetek
rentabilita jmění čistý zisk
jmění po odčtení všech závazků
Podíl závazků a pohledávek (limitování úvěrů)
- Limit se týká jednoho úvěru nebo více poskytnutých úvěrů.
- Banka se neomezuje u limitů na jednoho klienta, ale na skupinu klientů (odvětví).
- Limitovány jsou úvěry z hlediska velikosti = Velké úvěry, zde například nesmí být klientovi poskytnut úvěr přesahující rámec jeho kapitálu. To platí o všech úvěrech.

Bankovní kontrola
a) zda nedochází k zhoršování postavení klienta (finančního, obchodního)
b) zda se nesnižují jistoty poskytnuté podnikem bance
c) zda byl úvěr poskytnut na sjednaný účel

Žádné komentáře:

Okomentovat