- inovace má smysl pouze tehdy, když jsou uvedeny do konce (realizovány)
- v centru inovací stojí vždy podnikatel – inovátor
- inovace vznikají jen zčásti náhodně, ale další zdroje těchto inovací jsou cílené (vyplývající), většinou se tvoří jestliže dojde k rozporu mezi předpoklady a skutečností
+ vznikají v době, kdy potřebujeme něco zdokonalit
+ k inovacím jsme donuceni, když dochází ke změnám struktury trhu nebo odvětví
+ k inovacím dochází při demografických změnách
+ k inovacím dochází při změnách pohledu na svět
+ k inovacím dochází v době, kdy vznikají nové technologie či se rozšiřují poznatky
- podmínkou životaschopnosti inovací je to, že musí proces začít vždy analýzou skutečnosti (trhu, technologie, atd.)
- inovace musí být koncepční – reagovat na prostředí, které podnik obklopuje (co je v okolí podniku, co je uvnitř podniku, co je požadováno, atd.)
- inovace musí být jednoduchá, s jasným zaměřením a vždy jejím cílem musí být myšlenka zlepšení, získání určité výhody
- každá inovace znamená pro řešitelský tým práci, bude se muset vycházet z ekonomické situace firmy
Žádné komentáře:
Okomentovat