dodavatel je vlastníkem procesu – je za něj zodpovědný
1.) řádně popsaný proces
2.) zdárný průběh
3.) neustálé zlepšování procesu
- klíčovou zodpovědnost má podnikové vedení, které utváří politiku jakosti. Ta by měla vycházet z podnikových cílů a podnikové strategie
- jakost je celopodniková záležitost
- TOTAL QUALITY MANAGEMENT (TQM)
- TOTAL QUALITY CONTROL (TQC)
- COMPANY WIDE QUALITY CONTROL (Japonsko)
- požadavku zákazníka se přizpůsobuje struktura procesů a vlastnosti prvků ® systémový přístup
- problémový přístup – vazby příliš nerespektuje, soustředí se pouze na jeden prvek
- „5 M“ – pět faktorů, které ovlivňují proces
· material
· machine
· man
· methods
· milieu
obr.
lidé: znalosti, zkušenosti motivace
- systémy jakosti = systémy řízení jakosti
- součást systému řízení podniku, zajišťují aspekty jakosti
- systémy řízení podniku – organizační struktura podniku, cíl podniku, strategie, způsob komunikace, předpisy (vedení účetnictví, tok materiálu, řešení zmetků, odměňování)
Žádné komentáře:
Okomentovat