Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Srovnávání – technika srovnání s určitou firmou je např.:

Metoda komparativního managementu (analýza)

- Je definována jako studium a analýza managementu v různých prostředích a je studiem proč podniky v různých zemích mají různé výsledky.
- Významným prvkem komparativního managementu je ekonomický růst a zvyšování produktivity.
· vliv vnějšího prostředí: vzdělanostní proměnné, sociálně kulturní faktory, etické, legislativní
a politické faktory, ekonomické faktory
= faktory které nejvíce ovlivňují výsledky firem

+ nový přístup: rozdělit záležitosti managementu na:
1) manažerské činnosti
2) nemanažerské činnosti

pozn.: Podstatou úspěšného podniku je disponibilita lidských a materiálních zdrojů.

a) Manažerské praktiky: plánování, organizování, personalistika, vedení, kontrola


tyto ovlivňuje: 1. věda o managementu

koncepce, principy, teorie, znalosti obecného použití

2. věda o podnikových funkcích

engeneering, výroba, marketing, finance

3. lidské zdroje
4. vnější prostředí

vzdělanost, politicko-legislativní, ekonomické, sociální, technologické, etické

Žádné komentáře:

Okomentovat