Metoda komparativního managementu (analýza)
- Je definována jako studium a analýza managementu v různých prostředích a je studiem proč podniky v různých zemích mají různé výsledky.
- Významným prvkem komparativního managementu je ekonomický růst a zvyšování produktivity.
· vliv vnějšího prostředí: vzdělanostní proměnné, sociálně kulturní faktory, etické, legislativní
a politické faktory, ekonomické faktory
= faktory které nejvíce ovlivňují výsledky firem
+ nový přístup: rozdělit záležitosti managementu na:
1) manažerské činnosti
2) nemanažerské činnosti
pozn.: Podstatou úspěšného podniku je disponibilita lidských a materiálních zdrojů.
a) Manažerské praktiky: plánování, organizování, personalistika, vedení, kontrola
tyto ovlivňuje: 1. věda o managementu
koncepce, principy, teorie, znalosti obecného použití
2. věda o podnikových funkcích
engeneering, výroba, marketing, finance
3. lidské zdroje
4. vnější prostředí
vzdělanost, politicko-legislativní, ekonomické, sociální, technologické, etické
Žádné komentáře:
Okomentovat