Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Skupiny:

· vlastníci (jednoznačný cíl = zisk)

· vedoucí řídící pracovníci (finanční zájmy, prestiž, postavení, pravomoc)


· věřitelé (zúročení vkladů, jistota vkladů)

· dodavatelé (stabilní prodej, výhodné podmínky)

· zákazníci (nejlepší, nejlevnější zboží)

· odbory, zaměstnanecké rady, stát, …….

Þ společný cíl = CHOD PODNIKU

- různé stanovování cílů, síla a obsah cíle musí odpovídat skupině, pro kterou se cíle stanovují

- konkrétní cíle jednoznačně formulovat, vymezit oblast, na kterou se vztahují, způsob jejich dosažení a způsob měření, časový horizont, stanovení návazných a podmiňujících cílů

- důležitá je měřitelnost cílů v časovém horizontu nebo v návazném parametru

Technika řízení MBO (management by objectives)

= metoda stanovení cílů

základní body:

1) na úrovni vrcholového vedení - strategické cíle

2) na druhé úrovni se podílejí podřízení
- realizovatelnost
- osobní zainteresovanost a prestiž
- závěr – důsledná kontrola

+ vyvodit důsledky

Žádné komentáře:

Okomentovat