Každý podnik probíhá určitým vývojem, management se musí věnovat zejména tomu, aby byl každý zákazník plně uspokojen. Z toho vyplývá, že marketing je vlastně hledání rovnováhy mezi požadavky zákazníka a možnostmi firmy.
Proces, kterým se zlepšuje chod firmy (zvyšuje se produktivita) může probíhat v určitých fázích. Některé firmy zlepšují pouze maličkosti, některé sahají k výrazným změnám.
Základní typy změn
kata: zlepšování výrobků, služeb a procesů v předem stanovené normě (vzoru), označuje se také jako cesta k dokonalosti, ve své podstatě nedochází k inovaci totální, ale spíše k postupnému dosahování toho, co si podnik předsevzal = dosažení určitého daného vzoru, ale nikoliv jej překročit
kaizen: představuje postupné kroky (proces) zlepšování, není již dán přesný vzor dokonalosti, je to kontinuální proces zlepšování, které je postaveno na orientaci na zákazníka a hlavně na procesy v podniku, důležitým prvkem je týmová práce, v tomto procesu se musí provádět neustálé vzdělávání pracovníků se kterým úzce souvisí motivování
Žádné komentáře:
Okomentovat