Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vycházení vstříc specifickým potřebám zákazníka

- i když je firma řízena jednotně na celém světě, tak jednotlivé pobočky se přizpůsobují specifickým požadavkům zákazníků. (např. výroba aut - zákazník si objedná specifikaci - výroba přesně dle toho vyrobí auto);
jde vlastně o návrat k výhodám rukodělné výroby - dokonalost reakce na přání zákazníka. příchod hromadné výroby (Fordovy závody) smazal individualitu zákazníka.

Požadavky na vysokou adaptabilitu podniku - obtížná předvídatelnost vývoje vyžaduje vysokou adaptabilitu podniku, aby byl podnik úspěšný, musí být schopen se rychle přizpůsobovat měnícím se podmínkám. IS je hlavním nástrojem podniku, pomocí něhož lze identifikovat změny v hospodářském prostředí, analyzovat je a co nejrychleji přizpůsobit chování podniku nastalým změnám.

Potřeby řízení vnitropodnikových aktivit - aby mohl management podniku pružně přizpůsobovat měnícím se podmínkám okolí, musí být IS podniku schopen s velmi krátkou dobou odezvy poskytovat informace o stavu a vývoji všech zdrojů podniku (finanční zdroje, inv. majetek, pracovníci, zásoby) a o stavu a vývoji nákladů a rentability jednotlivých hospodářských středisek a jednotlivých výrobků a služeb. Tyto informace musí poskytovat v různých časových i věcných řezech (dle období, teritorií, zákazníků). IS/ IT má klíčový význam např. při realizaci dodávek just-in-time, zavádění norem ISO ČSN 9000 (na základě normy se v IS uchovávají pravidla pro průběh podnikových procesů, zodpovědnosti a pravomoci funkčních míst, doklady o původu jednotlivých součástí finálního výrobku), propočtech a vyhodnocení různých prodejních, výrobních a investičních alternativ.

Žádné komentáře:

Okomentovat