- proces řízení, který vede k definování jasného účelu nebo poslání, ke stanovení cílů a rámci strategií pro celou banku
výsledkem strateg. plánování je ujasněnost účelu a směru působení (jaký podnik budeme, jak budeme vydělávat, jakou pozici budeme zaujímat v budoucnu - za 5 let)
jaké jsou silné a slabé stránky instituce?
co je primární hnací silou instituce?
jaké strategické alternativy přicházejí v úvahu?
hodnocení silných a slabých stránek:
vyhodnocuje vrcholové vedení
k hodnocení lze použít kritéria, kterých musí dosahovat každá fin. instituce
kvantitativní kritéria
ziskovost – nejvýznamnější stránkou výkonnosti; zaručuje tok kapitálu nezbytného pro vývoj nového produktu a pro expanzi; měřítko – poměřování výnosů z investic
konkurenceschopnost – měřítkem dlouhodobé ziskovosti; zkoumána z hlediska růstu (roční míra růstu výnosu akcií na výdělečná aktiva, na celková a., na celkové vklady, na kapitál; a tržní míra instituce) z hlediska stability (do jaké míry se v průběhu posledních let odchyloval objem poptávky a vkladů, výnosů na akcii, a celkových výnosů)
efktivnost – aby si zajistila dlouhodobou ziskovost, musí doahovat určitých výsledků v krátkodobé efektivnosti; ukazatele efektivnosti – jak dobře jsou využita aktiva a pasiva
flexibilita – působí v nejistém prostředí; musí se chránit pružností externí (vkladový mix – rozložení různých typů vkladů a jejich splatnosti, úvěrový mix – různé kategorie úvěrů, skladba incestičního portfolia – co do typu splatnosti) interní (riziko, likvidita, kapitál. přiměřenost)
2. kvalitativní kritéria – po vyhodnocení silných a slabých stránek; jak lze hodnotit současnou organizační strukturu? obstojí i v budoucnu? jaká je vnitřní komunikace?
Žádné komentáře:
Okomentovat