Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

strategie pro nedominantní instituce

– snaha zvýšit svůj podíl na trhu a dostat se do vedoucího postavení pomocí využití konkurenčních výhod
strategie volné pozice – hledání a kultivování ziskových oblastí trhu, na které větší firmy nevstupují, nemají o ně zájem nebo nejsou vybaveny; může zahrnovat určité odvětví, demograf. skupinu nebo region (banka First Boston – tvorba filmů)
strategie specializovaná nebo koncentrovaná – soutěží na pečlivě vybraných segmentech trhu, v omezeném kruhu produktů; trhy jsou již obsazené; specializace např. na superbohaté klienty nebo správci při bankrotech...
strategie „naše je lepší než jejich“ – zdokonaluje produkty dominantní inst.; sleduje preference klientů a vyvíjí lepší produkt nebo se orintuje na klienty, kteří chtějí kvalitu a pohotovost
strategie spokojeného následovníka – následuje dominant. inst.; udržuje si podíl na trhu; vyhýbá se konfrontacím; vyžaduje silné vrcholové vedení a důraz na vnitřní zisk (než na podíl na trhu)
strategie „paví očko“ – vytěsňuje menší konkurenty z tržního prostoru
strategie „dospět k akvizici“ – snaha připojit se k větší instituci; krátkodobě se snaží maximalizovat zisk, aby se stala pro kupce atraktivní; krátkodobý zisk však může vyvolat ztrátu konkurenční síly, výkonnosti, flexibility; pokud se záměr nezdaří, bude čelit nepříznivým následkům

- nedominantní inst. většinou v nové prostředí nezvítězí; měla by se soustředit na rozvinutí silných stránek, spokojit se s malým postavením na trhu; měla by klást důraz na zisky, ne na potavení na trhu; měla by usilovat o specializaci než o diverzifikaci

Žádné komentáře:

Okomentovat