dle H.C. Lucase jsou typické 3 stupně integrace IS/ IT s podnikovými procesy:
úroveň integrace
primární cíl IS/ IT
důsledky zavedení IS/ IT
příklady
nezávislé
efektivnost rutinních prací
informace pro řízení rutinních prací
oddělené aplikace typu fakturace, HK, sklad, PAM
částečná integrace
podpora opakujících se rozhodovacích procesů
lepší pochopení podstaty procesů
z dat aplikací operativního charakteru jsou odvozovány info pro vrcholové vedení – IS dává strategické informace, ale není součástí podnikové strategie
plná integrace
nabídnou nové produkty, získat nové trhy
pružná změna procesů, uvažovaných alternativ a kritérií vyhodnocování
IT se stávají součástí podnikové strategie – propojení firmy se zákazníky a dodavateli pomocí IT (IT součástí produktu či služby)
doplněná integrace IS/ IT s podnikovými procesy o organizační hledisko:
typický stupeň integrace pro 70. léta:
· jednotlivé procesy částečně podporované IS/ IT;
typické stupně integrace pro 80. léta:
· podpora procesů v jednotlivých organizačních útvarech;
· podpora procesů přecházejících hranice útvarů stejné úrovně řízení (horizontální integrace);
typické stupně integrace pro 90. léta:
· podpora procesů přecházejících hranice útvarů různé úrovně řízení (vertikální integrace);
· komplexní podpora procesů v podniku (CIB, computer integrated business¨;
· podpora procesů probíhajících mezi podnikem a jeho externími partnery - dodavateli, odběrateli, bankami (externí integrace);
Žádné komentáře:
Okomentovat