- analýza klientely (pohled na stávající i budoucí zákazníky, jejich potřeby, preference, jejich struktura)
- analýza zdrojů (finance + lidské zdroje)
- marketingový audit (market. Mix, analýza zejména produktů, zkoumání poptávky, hodnocení ziskovosti, analýza životní křivky a portfoliová analýza s maticí identifikace produktu)
obr. BS/26 Bostonská matice pro identifikace produktového portfolia
- analýza technologie (technologické vybavení firmy, inovační cyklus, alternativní řešení)
3./ SWOT analýza.
1./ analýza silných a slabých stránek
- výsledky vnitřní analýzy banky , identifikace a posilování silných stránek
- eliminovat zbytečné výkony a činnosti
- nevýznamné faktory
Matice poukazuje na prioritu odstranění slabých stránek, první se odstraňují s vysokou závazností a vysokým vlivem na výkonnost, poslední s nízkou závazností a nízkým vlivem na výkonnost. (str.27 Bank.strategie)
2./ analýza příležitostí a hrozeb
- vychází se z výsledků vnější analýzy a vymezují se příležitosti rozvoje činností a upozorňuje na rizika
- úkolem je posoudit možnosti z hlediska rizik
Matice příležitostí a hrozeb, samostatné plány se zpracovávají pro příležitosti v vysokou pravděpodobností úspěchu a nízkou rizikovostí, nízká+nízká se nesledují ostatní se pouze sledují- jejich vývoj, u hrozeb je to obdobně vysoká ohroženost s rizikovostí se zpracovávají krizové scénáře ostatní se sledují… str.28
Pozor aby při posilování konkurenční výhody nevznikla hrozba v budoucnu ! Efektivně zvládnutý proces strategického plánování dokáže ohrožení a selhání účinně transformovat v příležitosti.
Žádné komentáře:
Okomentovat