3 navazující činnosti určení záměrů a cílů :
1./ Výchozí tržní strategie – vymezení předmětu podnikání (licence…)
2./ Hlavní záměry banky – poslání + vize, determinovány historií, preferencí činností, tržním prostředím, vnitřními zdroji, způsobilostmi
poslání – smysl firmy a její přínos
vize – směr rozvoje cca 10-20 let
3./ Strategické cíle – v bankovnictví je získávání a uspokojování klientů, dosahování podílu na trhu a růstu bilanční sumy
další cíle (transakční-zisk,kapitál…, rozvahové- likvidita,úvěr.angažovanost…., sociálně-kulturní, inovační proces, kvalita, tržní prestiž…)
obecně platí pro cíle musí být : měřitelné, mít časový horizont, omezení počtem cílů, přílišná nerozdrobenost, pokud je jich víc tak stanovit prioritu plnění
2./ Vnější a vnitřní analýza banky.
Vnější analýza :
- analýza STEP (trendy sociální, technologické, ekonomické, politické a legislativní)
- oborová (sledování bodu konjunkturálního cyklu, v němž se obor podnikání nachází)
- trhu (jeho velikost, segmentace, trendy vývoje sazeb úroků a pod,…)
- konkurence (tržní a strategická orientace, parametry výkonu, struktura marketingového mixu – produktová, cenová, distribuční a komunikační politika, ; provozní charakteristiky ; SWOT analýza konkurence)
Žádné komentáře:
Okomentovat