Smyslem strategického plánování je dosáhnout konkurenční výhody. Vytváří vysoce flexibilní a stabilizované vnitro-firemní prostředí, reagující na změny na trhu.
(strategické – vytyčení dlouhodobých podnikatelských směrů a cílů)
(taktické – vytyčení krátkodobých operativních úkolů a cílů, podporujících cíle globální)
Holistický přístup plánování – opírá se o systémový přístup k objektům, odhaluje všechny vnitřní a vnější vazby. (model 7 „s“ – shared values společně sdílené hodnoty ; strategy strategie soubor opatření k cílům ; structure struktura organizační uspořádání firmy ; systems systémy procesy činnosti firmy ; skills dovednosti ; staff personál ; style styl chování a komunikace
Vztah mezi strategií a její vnitřní kulturou (shared values- žádoucí myšlenky, názory a přístupy) představuje základní dimenzi strategického řízení a ovlivňuje tím i všechna zbývající „S“ banky.
Charakteristické znaky strateg.plánování :
- zaměřeno na delší období
- je zásadního fundamentálního významu
- je zaměřeno na udržování trvalého náskoku před konkurencí
- vyžaduje těsnou spolupráci vrcholového managementu
- cíle popisuje pouze globálně, v hrubých rysech
- poskytuje východisko jen k několika málo možným strategiím
FÁZE :
1./ Určení strategických záměrů a cílů
2./ Vnější a vnitřní analýza banky
3./ SWOT analýza
4./ Zpracování strategie banky ve variantách
5./ Formulace strategického plánu na základě zvolené varianty
6./ Vyhodnocování plnění strategického plánu a jeho průběžná aktualizace
Žádné komentáře:
Okomentovat