Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

NAVÁZÁNÍ OBCHODNÍHO VZTAHU (volba partnera)

Informace o možných odběratelých, konkurenci, dovozních přepisech, o složení a počtu obyvatelstva, o jeho kupní síle a kapacitě trhu. Informace se dají získat přímo na trhu (primární - prvotní informace), nebo studiem publikací výzkumných ústavů a jiných institucí (sekundární - druhotné informace). Vhodné jsou osobní kontakty.


VÝVOZNÍ MARKETING (volba konkrétní obchodní politiky)

Stanovit obchodní politiku, která se týká :

ð zboží

ð cen

ð propagace


ZBOŽÍ

Musí se jednat o kvalitní výrobek, velmi často upravený (některá lepidla se v tropech rozpouštějí atd.). Je vyžadováno zváštní balení a označování zboží. Dále DODAVATELSKÝ SERVIS (rychlé a pružné vzorování, krátké dodací lhůty, schopnost vyhovět speciálním požadavkům.

CENOVÁ POLITIKA

Stanovení ceny dle situace na trhu z hlediska nabídky a poptávky (konkurence), sjednané platební a dodací podmínky. Na výši ceny mají vliv i přímé obchodní náklady spojené s dodávkou zboží (dopravné, pojistné, skladné).

CENY OBCHODNÍ PARITY ==>je dodací podmínka, kterou vývozce sjedná s dovozcem a určí jaké obchodní náklady budou součástí ceny.

Žádné komentáře:

Okomentovat