Zjištění možností vývozu – předpoklady osobní, organizační, výrobní, kapacitní, finanční
Výběr obchodního partnera – získání informací od hospodářské komory,banky, na veletrhu, z odborných časopisů, poptávek, osobních kontaktů
Vývozní marketing – informace a rozhodování v oblasti výrobkové politiky,cenové politiky, prodejní politiky a propagace
3.v každé kupní smlouvě se musí mezi pertnery dohodnout podmínky. Nejčastěji se k tomu používají doložky Incoterms. Rozlišujeme doložky, při kterých přecházejí náklady a rizika z prodávajícího na kupujícího ve stejném okamžiku :
ð EXW, FCA, FAS, FOB, DAF, DES, DEQ, DDU, DDP:
a doložky, kdy se přechod nákladů a rizik liší :
ð CFR, CIF, CPT, CIP.
4. Zájmem výrobce je, aby dostal zaplaceno co nejdříve, dovozce se naopak snaží platit co nejpozději.Jejich dohoda je podmíněna situací na trhu. Častým způsobem placení je dokumentární inkaso. Dokumentární akreditiv je nejjistější formou placení v zahraničním obchodě.
Žádné komentáře:
Okomentovat