Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Určení cílů (záměrů, zásad) cenové politiky podniku:

1. orientace na přežití

- volí firma, jestliže má na trhu příliš mnoho konkurentů, nebo došlo ke ztrátě významných trhů

- snaha tohoto podniku vede až ke stanovení ceny neobsahující zisk, popřípadě ceny nižší než jsou náklady podniku

2. maximalizace běžného zisku

- firmy stanovují cenu, která jim přinese maximální okamžitý zisk, cash-flow nebo maximální míry výnosnosti investice

3. dosažení co nejvyššího tržního podílu

- vychází se z úvahy, že firma s nejvyšším podílem na trhu bude dosahovat nejnižších nákladů a dlouhodobě nejvyšších zisků

4. k dalším zásadám cenové politiky podniku může patřit:

- snaha nikdy nesnižovat ceny pod úroveň cen konkurence

- nesnižovat ceny pod úroveň nákladů

- orientovat se na ceny konkurence

- snažit se o stanovení prestižně vysokých cen

Žádné komentáře:

Okomentovat