Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.2. Cenové změny

- během životnosti výrobku dochází ke změnám jeho ceny směrem nahoru i dolů


Důvodem snížení ceny výrobku může být:

- zvýšení odbytu a tí vyšší využití výrobní kapacity

- snížení ceny konkurenčních výrobků

- zvýšení tržního podílu a vytlačení konkurence

Důvodem zvýšení ceny výrobku může být:

- zvýšení cen vstupů (surovin, mezd, energie …)

- vytvoření převisu poptávky nad nabídkou

- snaha o zvýšení rentability


Při všech cenových změnách počítáme s reakcí konkurence a reakcí spotřebitelů.

(Př. Snížení ceny může vyvolat dojem u spotřebitelů, že se jedná o zastaralé nebo nekvalitní výrobky, u konkurence může vést k cenové válce.)

Žádné komentáře:

Okomentovat