a) stanovení vysoké ceny
- je možné za předpokladu, že se jedná o výrobek, který se výrazně odlišuje od výrobků konkurence a který není na trhu příliš rozšířen
- jedním z důvodů orientace na tuto strategii mhou být omezené možnosti výroby (a zvládnutí rozsáhlého trhu)
b) stanovení nízké ceny
- je možné za předpokladu, že podnik má dostatečné možnosti výroby a může využít nákladové degrese v závislosti na vyrobeném množství
- důvodem této strategie (strategie průlomu, intenzivní penetrace) je možnost zvýšení podílu na trhu na úkor konkurence
Součástí cenové politiky podniku je také rozhodování o prioritě cenové nebo necenové formy konkurence:
- u cenové konkurence je rozhodující úloha v podnikové politice přisuzována cenám
- u necenové konkurence jsou preferovány takové marketingové nástroje, jako diverzifikace výrobků, vhodné platební podmínky, záruční a pozáruční servis apod.
V současné době je preferován význam cenové formy konkurence.
Žádné komentáře:
Okomentovat