- stanovení nebo změna ceny se orientuje na výši a změny ceny konkurence (a to bez ohledu na náklady výrobku a jejich vývoj)
Ø nejčastější je cena tvořená podle průměru konkurenčních cen
Předpoklady:
- je obtížné zjišťovat náklady
- jedná se o homogenní výrobky
- nelze odhadnout reakci konkurence na cenovou diferenciaci
Ø patří sem i cena docilovaná ve veřejné soutěži
- uplatňuje se u velkých investičních celků (zakázku získá firmy, která nabídne nejnižší cenu)
Předpoklad:
- pečlivá kalkulace nejnižší hranice ceny na základě nákladů
Zvláštní případy stanovení ceny
Ø u komplementárních výrobků (služby apod.)
- základní výrobek se prodává za nízkou cenu
- výrobek, jehož používání je podmíněno využitím základního výrobku (různé příslušenství, počítačové programy…), se prodává za podstatně vyšší cenu
Žádné komentáře:
Okomentovat