Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

c) Konkurenčně orientovaná cena

- stanovení nebo změna ceny se orientuje na výši a změny ceny konkurence (a to bez ohledu na náklady výrobku a jejich vývoj)

Ø nejčastější je cena tvořená podle průměru konkurenčních cen


Předpoklady:

- je obtížné zjišťovat náklady

- jedná se o homogenní výrobky

- nelze odhadnout reakci konkurence na cenovou diferenciaci

Ø patří sem i cena docilovaná ve veřejné soutěži

- uplatňuje se u velkých investičních celků (zakázku získá firmy, která nabídne nejnižší cenu)


Předpoklad:

- pečlivá kalkulace nejnižší hranice ceny na základě nákladů

Zvláštní případy stanovení ceny
Ø u komplementárních výrobků (služby apod.)

- základní výrobek se prodává za nízkou cenu

- výrobek, jehož používání je podmíněno využitím základního výrobku (různé příslušenství, počítačové programy…), se prodává za podstatně vyšší cenu

Žádné komentáře:

Okomentovat