Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

megatrendy

(10 megatrendů J. Naisbitta)
- industriální společnost  informační spol.
- vývoj a aplikace technologií nejvyšší úrovně
- krátkodob. plánování dlouhodobé plán.,strateg. říz.
- centralizmus se bude snižovat  decentralizace
- institucionální péče  svépomocné skupiny
- reprezentativní demokracie  participativní demokracie
- společenské vládnoucí pyramidy , propojení malých skupin
- centra inovací se přesunou ze severu na jih
- strnulé pravidlo „buď – anebo“ bude nahrazeno mnohorozhodovacím „jak – tak“.
podniky by měly sledovat okolí a vytvářet si vlastní představu o vývoji – vládní prognózy, podnikatelské svazy, veletrhy a výstavy technologií, info o situaci u konkur., obchodní věstník – i elektronická podoba, sledování tisku, diskrétní info obchodních přátel, je potřeba definovat své informační potřeby o okolí, ty systematicky naplňovat s ohledem na udržování, obnovování a zdokonalováním konkurenčních výhod. Okolí není pouze omezujícím faktorem, kdo ve svém okolí uvidí příležitosti a dokáže je nejrychleji využít, získává nespornou konkurenční výhodu.

Žádné komentáře:

Okomentovat