1993 vydává Bankovní asociace Kodex bankovní etiky
- kodex stanovuje etické normy bankovní činnosti
Normy se týkají 4 oblastí vztahů:
1. Obecné zásady chování bank
- pravidla vymezující chování bank vůči veřejnosti a chování ve věcech, které jsou zvláštním atributem bankovnictví
- problém v oblasti bankovního tajemství
- přísné nároky na publicitu, propagační, akviziční a reklamní činnost
2. Vztah pracovníka k bance, v níž je zaměstnán
- požadavek, aby pracovník využil všech svých znalostí, možností a schopností ku prospěchu banky a klientů
- mlčenlivost, vystupování na veřejnosti, korupce
3. Vztah pracovníka banky ke klientele
- pracovníci jsou vedeni, aby uplatňovali zdvořilý, korektní a nestranný přístup ke všem klientům
- poskytovat úplné, pravdivé a srozumitelné informace týkající se obchodního vztahu klienta k bance
4. Vztahy bank navzájem
- vzájemná obchodní soutěž je přípustná pouze na základě nabídky vysoké profesionální úrovně a kvality služeb
- zásadám odporuje podbízení se nepřiměřeně vysokými úroky z vkladů, nízké úroky z úvěrů
- neslučuje se ani poukazování na nedostatky v kvalitě služeb a mezery v nabídce produktů
Žádné komentáře:
Okomentovat