Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Uživatelé finanční analýzy

Výsledky finanční analýzy neslouží pouze podnikovému managementu. Z pohledu uživatelů těchto výsledků lze finanční analýzu rozdělit do 2 oblastí:
- externí finanční analýza, která vychází ze zveřejňovaných a jiným způsobem veřejně dostupných finančních, zejména účetních informací. Externí finanční analýzy slouží především
Informace, které se týkají finančního stavu podniku, jsou předmětem mnoha subjektů, mezi které patří především:
Obchodní partneři – kteří zahrnují jak dodavatele, tak odběratele. Dodavatelé si na základě znalostí finanční situace vybírají nejvhodnější odběratele. Prostřednictvím analýzy si ověřují možnost a reálnost plnění uzavřených smluv. Zajímají se především o platební schopnost podniku, strukturu oběžných aktiv, krátkodobých závazků i o průběh peněžních toků. Odběratelé, tzn. zákazníci mají zájem především na dlouhodobé stabilitě podniku, aby v případě bankrotu neměli problémy se zajištěním vlastní výroby
Banky a jiní věřitelé – věřitelé žádají co nejvíce informací o finančním stavu potenciálního dlužníka, aby se mohli správně rozhodnout, zda poskytnout úvěr, v jaké výši a za jakých podmínek, sledují tedy solventnost, likviditu, hodnotí výnosnost podniku v delším časovém horizontu

Žádné komentáře:

Okomentovat