Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1. Cíle, které podnik sleduje stanovením ceny

 volba metody stanovení ceny je ovlivněna situací na trhu, úrovní D a situací uvnitř podniku na určení ceny působí různé faktory - výrobní možnosti podniku, úroveň výrobních a prodejních N, výše očekávaného zisku ...
- stanovení ceny je ovlivněno cíli fy (cen politika jako součást marketingového programu), cíle určuje před n. současně se stanovením ceny
Druhy podnikových cílů:
• dlouhodobá stabilizace cen - v oboru se silným podnikem, hlavně v oborech, kde se často  D a je snaha dosáhnout pevnosti v cenách - pouze určitá souvislost mezi cenami vedoucí fy a ostatními, vedoucí fa může přimět ostatní k přijetí jeho cíle (např. formou krátkodobého ostrého  cen)
 zřekne se okamžitých zisků, aby své zisky zvětšila v perspektivě delšího období
• reakce na ceny konkurence - stanoví ceny, aby čelily konkurenci, předešly ji n. ji následovaly (zejména zásada “následuj cenového vůdce” - ceny v souladu s cenami konkurence, cenový vůdce natolik silný, že vedení cenových válek je pro menší fy neúspěšné)

Žádné komentáře:

Okomentovat