Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

- nutno uvážit:

- nutno uvážit: výrobní možnosti (jestliže stanoví nižší cenu, trh ihned akceptuje, ale firma nakonec nedokáže trh uspokojit vzhledem k malé výrobní kapacitě  ztráta goodwill x tato taktika úspěšná na trhu s elastickou poptávku - nízká cena vede k zvýšení obratu, snížení nákladů na jednotku a zvýšení zisku v dlouhém období)
postavení konkurence (možnost proniknutí konkurence a obsazení trhu - jestliže konkurence může
proniknout rychle, firma stanoví vyšší cenu)
• taktika pronikavého oceňování (penatration pricing) - rychlé a trvalé proniknutí na trh s poměrně nízkou úvodní cenou, dosažení trhu okamžitě, před proniknutím konkurence n. ji od vstupu odradit
- jestliže vstup na trh není tak složitý - hlavně u výrobků širokého užití, výrobně
nenáročných, s  elasticitou D
- pouze prodeje ve velkém jsou výhodné, cenová taktika agresivní a pronikavá,
bude čelit silné konkurenci

Žádné komentáře:

Okomentovat